Strona główna | Mapa serwisu | English version


Program
Program
Dzień pierwszy 05.lipiec 2006
”Gabinet doktora Caligari” –reż. Robert Wiene 1919r.
             -z podkładem muzycznym zespołu Ludzie
(W abstrakcyjnych, instrumentalnych tematach przegryzają się postrock, jazz, abstract hip hop, ambient i elektronika. Niekiedy zahaczają o mielizny fusion, ale potrafią je zręcznie przekraczać. Bo choć całość spaja masywny groove, o smaku decyduje bezpretensjonalne szukanie barw i klimatów. Na polskim gruncie to jedna z najlepszych produkcji zderzających żywe granie z samplami i elektroniką)

Dzień drugi 06.lipiec 2006r.
„Portier z hotelu Atlantic” reż. F.W.Murnau 1924
           -z podkładem muzycznym zespołu Snowman
  (muzyka nasączona jazzowym uczuciem, opleciona transowością i ozdobiona postrockowymi smaczkami, od samego początku zespół związany był z szeroko pojętą sztuką-muzyce Snowmana zawsze towarzyszą wizualizacje, formacja ma także na swoim koncie kilka ścieżek dźwiękowych do spektakli oraz filmów.Stopniowo muzyka Snowmana ewoluowała od długich, transowych kompozycji w stronę melodii, konkretu, dziwniejszych-ciemniejszych brzmień, szczegółu i klimatu. Najważniejszymi wydarzeniami było dla nich supportwanie grupu Archive podczas jej koncertu w warszawskiej Stodole.W tej chwili zespół nagrywa studyjnie materiał na pierwszą płytę)

Dzień trzeci 07.lipiec 2006r.
„Zmęczona śmierć”-reż Fritz Lang
           -z podkładem muzycznym zespołu Skalpel
(mgliste, hipnotyczne i doskonale brzmiące dźwięki oparte na doskonale spreparowanych samplach. Epoka nowego jazzu- nie delikatnego, ślizgający się nieśmiało po funkujących pasażach, lecz ociężałego i mięsistego. Chwilami mrocznego i bardzo, bardzo powolnego)

Dzień czwarty 08.lipiec 2006r.
”Streik”-reż. Sergiej Eisenstein
       -z podkładem muzycznym zespołu Mordy
(Muzyka, którą wykonuje zespół określana jest przez samych artystów terminem "off roots" - to zderzenie tradycji i współczesności, punkt styczny pomiędzy tym co było w muzyce i tym co jeszcze nie znane. Muzyka zespołu swobodnie łączy różnorodne stylistyki takie jak jazz, afrykański trans, elektroniczne eksperymenty, dub, folk, punkową energię i improwizacje. Repertuar zespołu splata w jedną spójną całość krótkie i dynamiczne utwory improwizowane, transowe instrumentalne suity, proste i urokliwe piosenki oraz utwory powstałe ze zderzenia jazzu z afrobeatem i współczesną elektroniką.)

Dzień piąty 09.lipiec 2006r. –zamknięcie festiwalu-
”Ręce Orlaka”-reż.Robert Wiene
      -z podkładem muzycznym zespołu 100nka
(100nka to zespół niezwykły. 90-cio letni kontrabas, bębny z 56' roku i gitara z ogromną elektrownią. To wszystko pokazuje i sprawia, że zespół nie tylko muzycznie, lecz pod każdym względem łączy ze sobą klasykę i współczesność, oldschool i nowoczesność. stylistyczna mozaika rocka, jazzu, groove'u, nawet folka czy funku. Charakterystyczne brzmienie zespołu powstaje zaś ze złożenia groove'owej sekcji z dźwiękowymi poszukiwaniami gitarzysty)

Klan Grus (pokaz taneczny łączący w sobie elementy tańca butoh i efekty pirotechniczne)

Uniwersum.art.
TWIERDZA BOYEN  GIŻYCKO