Dzień pierwszy 05.lipiec 2006 ”Gabinet doktora Caligari” –reż. Robert Wiene 1919r. -z podkładem muzycznym zespołu Ludzie (W abstrakcyjnych, instrumentalnych tematach przegryzają się postrock, jazz, abstract hip hop, ambient i elektronika. Niekiedy zahaczają o mielizny fusion, ale potrafią je zręcznie przekraczać. Bo choć całość spaja masywny groove, o smaku decyduje bezpretensjonalne szukanie barw i klimatów. Na polskim gruncie to jedna z najlepszych produkcji zderzających żywe granie z samplami i elektroniką)
Dzień drugi 06.lipiec 2006r. „Portier z hotelu Atlantic” reż. F.W.Murnau 1924 -z podkładem muzycznym zespołu Snowman (muzyka nasączona jazzowym uczuciem, opleciona transowością i ozdobiona postrockowymi smaczkami, od samego początku zespół związany był z szeroko pojętą sztuką-muzyce Snowmana zawsze towarzyszą wizualizacje, formacja ma także na swoim koncie kilka ścieżek dźwiękowych do spektakli oraz filmów.Stopniowo muzyka Snowmana ewoluowała od długich, transowych kompozycji w stronę melodii, konkretu, dziwniejszych-ciemniejszych brzmień, szczegółu i klimatu. Najważniejszymi wydarzeniami było dla nich supportwanie grupu Archive podczas jej koncertu w warszawskiej Stodole.W tej chwili zespół nagrywa studyjnie materiał na pierwszą płytę)
Dzień trzeci 07.lipiec 2006r. „Zmęczona śmierć”-reż Fritz Lang -z podkładem muzycznym zespołu Skalpel (mgliste, hipnotyczne i doskonale brzmiące dźwięki oparte na doskonale spreparowanych samplach. Epoka nowego jazzu- nie delikatnego, ślizgający się nieśmiało po funkujących pasażach, lecz ociężałego i mięsistego. Chwilami mrocznego i bardzo, bardzo powolnego)
Dzień czwarty 08.lipiec 2006r. ”Streik”-reż. Sergiej Eisenstein -z podkładem muzycznym zespołu Mordy (Muzyka, którą wykonuje zespół określana jest przez samych artystów terminem "off roots" - to zderzenie tradycji i współczesności, punkt styczny pomiędzy tym co było w muzyce i tym co jeszcze nie znane. Muzyka zespołu swobodnie łączy różnorodne stylistyki takie jak jazz, afrykański trans, elektroniczne eksperymenty, dub, folk, punkową energię i improwizacje. Repertuar zespołu splata w jedną spójną całość krótkie i dynamiczne utwory improwizowane, transowe instrumentalne suity, proste i urokliwe piosenki oraz utwory powstałe ze zderzenia jazzu z afrobeatem i współczesną elektroniką.)
Dzień piąty 09.lipiec 2006r. –zamknięcie festiwalu- ”Ręce Orlaka”-reż.Robert Wiene -z podkładem muzycznym zespołu 100nka (100nka to zespół niezwykły. 90-cio letni kontrabas, bębny z 56' roku i gitara z ogromną elektrownią. To wszystko pokazuje i sprawia, że zespół nie tylko muzycznie, lecz pod każdym względem łączy ze sobą klasykę i współczesność, oldschool i nowoczesność. stylistyczna mozaika rocka, jazzu, groove'u, nawet folka czy funku. Charakterystyczne brzmienie zespołu powstaje zaś ze złożenia groove'owej sekcji z dźwiękowymi poszukiwaniami gitarzysty)
Klan Grus (pokaz taneczny łączący w sobie elementy tańca butoh i efekty pirotechniczne)
|